Publicitat
Notícies
Dimecres, 24 d'abril de 2024Es crea el projecte 'Les Garrigues, the land of olive oil', un paquet de turisme lent creat a través del projecte europeu Med Pearls
Per dur-lo a terme a la comarca, s’han involucrat tres agències de viatges i 188 proveïdors
El Govern, per mitjà de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), ha presentat els resultats del projecte europeu Med Pearls a les Garrigues. A l'acte de presentació, que es va fer la setmana passada, va assistir la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano Iglesias, i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas Miranda, acompanyats per agents del sector públic i privat que han format part del producte turístic.
El projecte Med Pearls, liderat per l'ACT, respon a la filosofia de slow tourism (sostenible, connectat amb el territori i integrat en el model local). Està cofinançat al 90% pel Programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània ENI CBC Med 2014-2020 i ha tingut una duració de quatre anys. En aquest sentit, l'ACT ha comptat amb un finançament de 670.000 euros, els quals s'han destinat al desenvolupament del projecte, en el que es destaca el suport a sis agències de viatges les Garrigues, l'Anoia i la Ribera d'Ebre, zones de baixa densitat turística però que amb un alt potencial.
A Lleida, s'han creat 30 experiències turístiques involucrant a tres agències de viatges receptives i a 75 proveïdors sota la denominació 'Les Garrigues, The land of olive oil'. Es tracta d'experiències turístiques creades a les Garrigues a través de la filosofia de turisme lent, slow tourism, un model sostenible, connectat amb el territori i integrat en el marc local. A les Garrigues, s'ha involucrat tres agències de viatges receptives (Traveltec, Lleida i tu i Buena ruta) i 188 proveïdors totals. Així ho va explicar la directora general de Turisme, Marta Domènech:
Marta Domènch, Turisme | Descarrega'l com a: | MP3