Notícies

  Dilluns, 23 de novembre de 2015

Ester Suñé, de la Fatarella, guanya la 17a edició del premi de poesia Joan Duch de Juneda

L'entrega de premis, que es va fer el passat 23 de novembre, també va incloure el 15è Premi escolar de poesia

El passat diumenge, 22 de novembre, el Tatre Foment de Juneda va acollir un any més l'entrega de guardons del Premi Joan Duch de Poesia per a Joves Escriptors, que enguany arribava a la seva dissetena edició. L'acte està organitzat per l'Ajuntament de Juneda, la Comissió del Premi Literari Joan Duch, la Biblioteca Municipal i l'editorial Fonoll i compta amb la col·laboració, entre d'altres, de la Diputació de Lleida i l'Institut Estudis Ilerdencs (IEI).

Durant l'acte d'entrega dels premis, va tenir lloc un concert de piano i cant, interpretat per Bernat Bonjorn i Dolors Escué. La jornada va esdevenir una festa literària en què hi van ser presents diferents entitats socials i culturals locals. A més, Montse Macià, directora de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, i Antoni Villas, alcalde de Juneda i president del Consell Comarcal de les Garrigues van fer els parlaments. L'acte també va incloure el lliurament dels guardons del 15è Premi Escolar de Poesia Joan Duch.

Els premis

El premi se celebra en honor de Joan Duch, poeta de Juneda contemporani de Màrius Torres, entres d'altres, que va morir molt jove, en el primer tram del segle XX. El primer premi de l'edició d'enguany ha recaigut en Ester Suñé Cugat, de la Fatarella, amb l'obra El·líptica. El segon guardó del certamen ha estat per l'obra El silenci ja hi era de l'osonenca Anna Miralpeix Llobet, mentre que el tercer ha estat per Jaume Silvestre Llinares, escriptor d'Alacant, amb l'obra Sal de venjança.

Guanyadors, organitzadors i autoritats, a l'entrega del Premi Joan Duch 2015 (foto: AJ).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa