Publicitat
Notícies
Dimarts, 9 de febrer de 2016ERC reivindica l'alliberament del peatge de l’AP-2 com a alternativa al desdoblament de l'N-240
La formació insiteix que aquesta opció és la més econòmica, ràpida i sostenible per resoldre la sinistralitat a l'N-240
El diputat provincial, Jaume Gilabert, el senador Miquel Àngel Estradé i el diputat a Congrés, Xavier Eritja, d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), juntament amb altres membres de la formació, van reivindicar, el passat dilluns, 8 de febrer, la gratuïtat de l'autopista AP-2 com a alternativa a l'opció del desdoblament de la carretera N-240 per tal d'evitar la sinistralitat i la densitat de tràfic d'aquesta via. La concentració es va dur a terme al peatge de les Borges Blanques i va reunir diversos alcaldes i regidors municipals de la comarca de les Garrigues.
Així, ERC insisteix en la reivindicació que han mantingut des de sempre entitats del territori com l'Ateneu Popular Garriguenc i el col·lectiu Conca 22 i que mesos enrere va generar un gran consens entre representants del teixit econòmic, associatiu i institucional del territori. En aquest sentit, el passat 1 de febrer, els alcaldes de Juneda i les Borges, el diputat de Democràcia i Llibertat, Toni Postius, i tres senadors de la formació, malgrat defensar la necessitat de construir una nova autovia entre les Borges i Lleida, defensaven la gratuïtat del peatge de l'AP-2 "mentre no se solucionin els problemes a l'N-240". D'altra banda, el mateix dia, membres d'En Comú Podem anunciaven que portarien a les Corts i al Parlament la reivindicació per l'alliberament de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc, recolzant també aquesta opció, a la que també es va sumar la CUP en una interpel·lació al ple del Parlament el 3 de febrer, i el PSC, segons informa SomGarrigues.
L'alliberament del peatge, l'opció més ràpida, econòmica i sostenible
Per Gilabert l'alliberament del peatge de l'AP-2, entre Lleida i Montblanc, és un tema urgent per diversos motius, "per la sinistralitat en l'actual carretera, per un tema d'estalvi econòmic i per un tema de sostenibilitat, en no afegir la construcció d'una autovia a les comarques de les Garrigues i de la Conca del Barberà que ja estan travessades per una autopista, una carretera nacional, la via fèrria tradicional i la via fèrria d'alta velocitat".
Estradé ha volgut deixar clar que aquesta és una reivindicació històrica d'Esquerra Republica "de manera consensuada amb les entitats i plataformes del territori i també amb la majoria dels ajuntaments implicats". Pel senador, l'esmentat alliberament de l'AP-2 "seria la millor solució, la més ràpida i la que permetria, realment, resoldre tots els problemes de l'actual N-240 en uns terminis raonables".
Per últim, segons el diputat al Congrés espanyol, Xavier Eritja, l'alliberament suposa, a més, "una reducció considerable de la despesa econòmica ja que el cost d'indemnitzar l'empresa concessionària de l'autopista requereix una inversió de 85 milions d'euros i podríem obrir aquesta via demà, mentre que la construcció de la nova autovia és un projecte valorat en 305 milions d'euros". Alhora, ha insistit en el tema de la sostenibilitat i el "nul impacte medioambiental".