Notícies

  Dilluns, 1 de febrer de 2016

En Comú Podem portarà a les Corts i al Parlament la reivindicació per l'alliberament de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc

Membres de la formació política s'han reunit amb amb l'Ateneu Popular Garriguenc i Conca 22 per tractar el tema

El mateix matí del dilluns, 1 de febrer, quan els alcaldes de les Borges i Juneda han mantingut una trobada amb tres senadors i un diputat de Democràcia i Llibertat (DL) per exigir el desdoblament de la N-240 entre Lleida i les Borges i alliberar el peatge de l'autopista AP-2 fins que no s'hagi fet, les entitats Ateneu Popular Garriguenc i Conca 22, partdàries de la gratuïtat del peatge, han atès una reunió amb membres d'En Comú Podem (ECP) i Catalunya Sí Que Es Pot (CSQP) per tractar el tema.

Durant la reunió, amb l'anunci de Foment que pressupostava l'autovia i l'inici de les obres de la primera de les tres rotondes projectades a l'N-240, a l'altura del encreuament de Margalef, l'Ateneu Garriguenc i el col·lectiu Conca22 s'han mostrat preocupats perquè les obres poden augmentar encara més la perillositat de la via, fet que suposa un motiu afegit per "lluitar per l'alliberament i evitar l'alta sinistralitat d'aquesta carretera". A més, des de les entitats destaquen "el fracàs de l'iniciativa de desviament voluntari de camions per l'AP2, a la que s'hi van acollir molt pocs transportistes entre juny i novembre".

A més, en la trobada s'han revalorizat de nou els informes de les dues entitats que demostren que l'alliberament de l'AP2 és "absolutament viable" ja que el volum de vehicles que rep diàriament és molt més baix del que pot assumir, en contra del que passa amb l'N-240 i l'A2". També s'hi ha tractat el tema econòmic, ja que el contracte de la concessió amb Abertis finalitza el 2021, un dels arguments favorables a l'alliberament, segons les entitats, és que "el seu cost seria inferior als 100M d'euros, mentre que la construcció d'una nova autovia costaria més del doble".

Per la seva part, els membres d'ECP i CSQP que han assistit a la reunió, el diputat Jaume Moya i la senadora Sara Vilà, han anunciat que començaran "una ofensiva a totes les institucions on ECP i CSQP tenim representació, per rebutjar el projecte de l'autovia i defensar l'alliberament del peatge de l'AP2". En aquest sentit s'han compromès "a lluitar per l'alliberament del peatge de l'AP2 que uneix Montblanc i Lleida, passant per Borges Blanques com una solució més ràpida, econòmica, eficient, social i ecològica per acabar amb el degoteig de morts de la N-2420", una solució "avalen sobradament tots els estudis realitzats". A més, els representants polítics indiquen que "apostar per la nova autovia respon als típics interessos de les constructores afins als governs".

Adrià Calero (EU), Jaume Moya, (ECP), Sara Vilà (CSQP) i Txell Genao (Podem), a les Borges (foto: ECP).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa