Notícies

  Divendres, 30 de gener de 2015

L'Ateneu Popular Garriguenc reclama de nou l'alliberament de l'autopista entre Lleida i Montblanc

Consideren aquesta opció la més adequada per enllaçar els dos territoris, ja que "és més sostenible i econòmica que construir una nova autovia"

L'Ateneu Popular Garriguenc, arran de les informacions aparegudes ahir sobre la prohibició per part del ministeri de Foment que els camions circulin per la N-240 entre les Borges i Montblanc, obligant-los a transitar en aquest tram per l'AP-2 oferint-los bonificacions del 50%, torna a reclamar l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc com la solució més econòmica i adequada, tant per al territori com per posar fre a l'alta sinistralitat en aquest tram de l'N-240.

Com ja va fer el passat setembre del 2013 o el mateix mes del 2014 amb el suport d'altres entitats i institucions, l'Ateneu Popular Garriguenc, arran d'un estudi que va presentar el juny de 2012, en què es comparava el cost econòmic que suposaria construir una autovia i el que suposaria alliberar el peatge, explica que "cada any que passa, el cost del rescat de l'autopista AP-2 entre Lleida i Montblanc, de 58 km de llargada, disminueix, ja que queda menys temps per a la fi de la concessió, l'any 2021. Així, si s'aixequessin les barreres del peatge en aquest tram a data de gener de 2015, l'Administració hauria d'aportar 100,5 milions d'euros a l'empresa concessionària; si això es fes el 2016, serien 85,8; el 2017, 71, etc.".

Des de l'entitat garriguenca afegeixen que "tenint en compte que les obres d'una hipotètica autovia entre Lleida i les Borges Blanques és segur que no podrien iniciar-se aquest any, el cost d'aquesta nova via, de només 25 km, ja seria superior al d'alliberar tot el tram entre Lleida i Montblanc, de 58 km, sense comptar els danys ambientals que la zona s'estalviaria, així com la pèrdua de terrenys fèrtils de conreu i les molèsties associades a un llarg període de treballs".

També fan referència a la descongestió que suposaria l'alliberament de l'AP-2 -que registra una intensitat de trànsit molt inferior a la que podria rebre- per a l'autovia A-2 entre Lleida, Mollerussa i Tàrrega. Segons l'Ateneu Popular Garriguenc, "de totes les opcions posades sobre la taula en el debat per a la millora de les comunicacions entre Lleida i el port de Tarragona, l'alliberament del peatge és la que més consens polític, social i econòmic genera, com ho han demostrat la Declaració de Montblanc i el manifest presentat a les Borges Blanques, signats pels ajuntaments, Consells Comarcals, Diputacions, Cambres de Comerç, associacions empresarials i de transportistes i entitats, i que recentment ha comptat també amb el suport del Col·legi d'Economistes".

Des de l'Ateneu Popular Garriguenc assenyalen que l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc és "l'opció més econòmica, sostenible i de llarg abast", i animen totes les parts "a treballar-hi intensament, abans que acceptar qualsevol mitja solució que acabi sent només un pedaç que no solucionarà el conjunt de les comunicacions entre els dos territoris".

L'Ateneu aposta per l'alliberament del peatge de l'AP2 (foto: arxiu).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa