Publicitat
Notícies
Divendres, 30 de gener de 2015L'Ateneu Popular Garriguenc reclama de nou l'alliberament de l'autopista entre Lleida i Montblanc
Consideren aquesta opció la més adequada per enllaçar els dos territoris, ja que "és més sostenible i econòmica que construir una nova autovia"
L'Ateneu Popular Garriguenc, arran de les informacions aparegudes ahir sobre la prohibició per part del ministeri de Foment que els camions circulin per la N-240 entre les Borges i Montblanc, obligant-los a transitar en aquest tram per l'AP-2 oferint-los bonificacions del 50%, torna a reclamar l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc com la solució més econòmica i adequada, tant per al territori com per posar fre a l'alta sinistralitat en aquest tram de l'N-240.
Com ja va fer el passat setembre del 2013 o el mateix mes del 2014 amb el suport d'altres entitats i institucions, l'Ateneu Popular Garriguenc, arran d'un estudi que va presentar el juny de 2012, en què es comparava el cost econòmic que suposaria construir una autovia i el que suposaria alliberar el peatge, explica que "cada any que passa, el cost del rescat de l'autopista AP-2 entre Lleida i Montblanc, de 58 km de llargada, disminueix, ja que queda menys temps per a la fi de la concessió, l'any 2021. Així, si s'aixequessin les barreres del peatge en aquest tram a data de gener de 2015, l'Administració hauria d'aportar 100,5 milions d'euros a l'empresa concessionària; si això es fes el 2016, serien 85,8; el 2017, 71, etc.".
Des de l'entitat garriguenca afegeixen que "tenint en compte que les obres d'una hipotètica autovia entre Lleida i les Borges Blanques és segur que no podrien iniciar-se aquest any, el cost d'aquesta nova via, de només 25 km, ja seria superior al d'alliberar tot el tram entre Lleida i Montblanc, de 58 km, sense comptar els danys ambientals que la zona s'estalviaria, així com la pèrdua de terrenys fèrtils de conreu i les molèsties associades a un llarg període de treballs".
També fan referència a la descongestió que suposaria l'alliberament de l'AP-2 -que registra una intensitat de trànsit molt inferior a la que podria rebre- per a l'autovia A-2 entre Lleida, Mollerussa i Tàrrega. Segons l'Ateneu Popular Garriguenc, "de totes les opcions posades sobre la taula en el debat per a la millora de les comunicacions entre Lleida i el port de Tarragona, l'alliberament del peatge és la que més consens polític, social i econòmic genera, com ho han demostrat la Declaració de Montblanc i el manifest presentat a les Borges Blanques, signats pels ajuntaments, Consells Comarcals, Diputacions, Cambres de Comerç, associacions empresarials i de transportistes i entitats, i que recentment ha comptat també amb el suport del Col·legi d'Economistes".
Des de l'Ateneu Popular Garriguenc assenyalen que l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc és "l'opció més econòmica, sostenible i de llarg abast", i animen totes les parts "a treballar-hi intensament, abans que acceptar qualsevol mitja solució que acabi sent només un pedaç que no solucionarà el conjunt de les comunicacions entre els dos territoris".